هک رشد شرکت groupon

راهنمای جامع و نهایی هک رشد برای موفقیت تضمینی در سال 2021

شما هم حتما مثل من دوست دارید خیلی سریع مثل کمپانی‌های معروف؛ Groupon, Airbnb, Dropbox رشد کنید.

در زمانه‌ی اینترنت اصطلاح آهسته و پیوسته دیگر مثل همیشه به موفقیت ختم نمی‌شود!

این روزها استارت‌آپ‌ها از راهکارهای هک رشد برای سریع‌تر رشد کردن و به موفقیت رسیدن استفاده می‌کنند.

خب حالا هک رشد چیست؟

هک رشد درواقع فرآیندی است که مدام درحال آنالیز و تسریع استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی است؛ فرآیندی که صرفا بر رشد و کارآمدی کسب و کارها متمرکز شده است.

اصطلاح هک رشد اولین بار توسط شان الیس بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت GrowthHackers در سال 2010 مطرح شد.

هک رشد با کمترین هزینه قصد دارد به سریع‌ترین نتایج برسد. بخش “هک کردن” در این این اصطلاح درمورد یافتن میانبرهای سریع و هوشمندی است که نتایج بزرگی به همراه دارد.

شرکت‌های با رشد سریع مانند Groupon با استفاده از استراتژی‌های هک رشد، در چند سال اول شکل‌گیری‌شان میلیون‌ها دلار سود به جیب زدند!

هک رشد شرکت groupon
هک رشد شرکت groupon

و این روند تنها مختص استارت‌آپ‌ها هم نیست بلکه هر کسب و کاری می‌تواند از تکنیک‌های هک رشد برای رسیدن به موفقیتی سریع و با بودجه کم استفاده کند.

قصد دارم در این مقاله از رنک پیج شما را با تکنیک‌های هک رشد، استراتژی‌ها، ابزارها و مثال‌های موفق آشنا کنم امیدوارم شما نیز خیلی سریع موفقیتتان را تجربه کنید.

خب چون این مقاله بسیار جامع است، اینجا یک لیست از مطالب را برای شما می‌گذاریم تا سریع‌تر به بخش‌هایی که برای شما جذاب‌تر است برسید.

خب شروع کنیم…

هکر رشد کیست؟

هرکسی که بتواند یکی از استراتژی‌های هک رشد را اجرا کند، هکر رشد است. به همین سادگی!

اما این با این تعریف خیلی‌ها می‌توانند هکر رشد باشند. خود شان الیس می‌گوید کسی که نوک پیکان رشد باشد هکر رشد است.

درواقع برخلاف بازاریابان سنتی که دید گسترده‌تری دارند و بیشتر نگران مواردی چون: شناخت برند و روابط عمومی هستند، هکرهای رشد فقط به استراتژی‌ها و تکنیک‌هایی که به رشد می‌انجامد علاقه‌مند هستند.

اگر تکنیک‌های بازاریابی شما پتانسیل رشد را نداشته باشند احتمالا هکرهای رشد نیز علاقه‌ای به بازاریابی شما نخواهند داشت.

امروزه شرکت‌های بسیاری دارای تیم‌هایی از بازاریابان ارشد، مهندسین رشد، مدیران محصول و… هستند.

قیف هک رشد: معیارهای کلیدی برای اندازه‌گیری

همانطور که گفتیم، هکرهای رشد به استراتژی‌های که باعث رشد شرکت‌ها می‌شوند، علاقه دارند. آن‌ها معمولا اولویت‌هایی برای جذب مشتری جدید و گسترده کردن بیزینس شما دارند.

سپس ایده‌هایی را برای رسیدن به اهدافشان توسعه، پیاده‌سازی و آزمایش می‌کنند.

یک قسمت مهم در برنامه‌ریزی هر استراتژی بازاریابی چگونگی اندازه‌گیری موفقیت است. بسیاری از هکرهای رشد بر معیاری به اسم دزدان دریایی تمرکز می‌کنند، اصطلاح بامزه‌ای است نه؟

این اصطلاح سرگرم‌کننده با AARRR نشان داده می‌شود.

این اختصار بسیار موثر است و مخفف پنج مرحله از قیف هک رشد است:

پنج مرحله قیف هک رشد

همانطور که حتما درک می‌کنید تمام مراحل بالا برای داشتن یک بیزینس درست و موفق ضروری است.

قبل از شروع: مبانی موفقیت

قبل از اینکه هک رشد بیزینس خود را شروع کنید. چند مساله پایه و اساسی وجود دارد که باید آن‌ها را درک و مشخص کنید.

مشتری شما کیست و چه می‌خواهد؟

برای شروع نیاز است که از تناسب محصول یا خدمتتان یا به اصطلاح پروداکت فیت مطمئن شوید. به عبارت دیگر، شما باید یک محصول عالی داشته باشید و مطمئن شوید که نیاز مشتری را برآورده می‌کند.

برای انجام این کار، نیاز است که مشتریان خود را خوب بشناسید کنید. این یعنی دانستن:

  • سن، جنسیت، تحصیلات و سایر اطلاعات جمعیتی آن‌ها
  • جاهایی غیر از وب سایت شما که اغلب آن‌ها برای کسب اطلاعات یا خرید در آن‌جا حضور دارند.
  • ارزش‌های مدنظرشان، اهداف، چالش‌ها و نیازی که محصول شما می‌تواند برایشان حل کند.
پرسونای مشتری

با استفاده از این اطلاعات، شما می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی هک رشد را برای شخص (پرسونا) خاصی از خریدارانتان تنظیم کنید.

سفر مشتری چیست؟

و همچنین باید درک کنید که چگونه کاربران شما تبدیل به مشتری می‌شوند. این چرخه سفر مشتری است که به طور کلی از آگاهی به ارزیابی و سپس به تبدیل در جریان است.

سفر مشتری چیست؟

آیا سایت شما به تبدیل و جذب مشتری کمک می‌کند؟

طراحی مبتنی بر تبدیل یکی دیگر از جنبه‌های مهم هک بازاریابی شماست. این بدان معنی است که بازدیدکنندگان باید موارد زیر را آسان پیدا کنند:

  • اطلاعات مورد نیاز برای ارتباط با شما
  • فرصت‌های تعامل با شما
  • محتوا و المان‌های اجتماعی که تخصص و اقتدار شما را نشان می‌دهند

 

همچنین باید هر بخشی را که مانع از تبدیل بازدیدکننده به مشتری می‌شود را شناسایی کنید.

یک هدف هوشمندانه داشته باشید

در آخر شما نیاز دارید قبل از شروع یک هدف هوشمندانه تعیین کنید که مشخصات زیر را دارد:

  • خاص و متفاوت
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مرتبط
  • زمان‌مند

 

به عبارت دیگر، از اهداف غیرقابل ردیابی یا غیرممکن ردوری کنید.

بدانید که می خواهید به چه چیزهایی دست پیدا کنید و آن‌ها چگونه به رشد شما کمک می‌کنند.

نحوه اندازه‌گیری آن‌ها را بررسی کنید و برای دستیابی به اهدافتان محدودیت زمانی تعیین کنید.

در آپدیت بعدی مقاله 5 استراتژی قدرتمند هک رشد را در وبلاگ رنک پیج خواهید خواند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا